Návštěvník, turista nebo výletník – nezáleží na tom, jak se označují. Pro všechny teď vznikly Společné Jeseníky. Co nabízí? Jednu mapu, jednoho průvodce, jeden turistický informační portál, společné infrastrukturní projekty i propagaci a především jednotný vizuální styl.
Společné Jeseníky jsou projektem Olomouckého a Moravskoslezského kraje a jejich organizací destinačního managementu Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu a Euroregion Praděd.


„Jeseníky jsou silnou přirozenou turistickou lokalitou, která se geograficky rozkládá na území dvou krajů. V minulosti proto vznikaly různé tiskoviny či prezentace, které sice měly stejný cíl – propagovat tyto hory, aktivity však byly roztříštěné, což věci neprospívalo,“ uvedla Milada Sokolová, uvolněná zastupitelka Olomouckého kraje pro oblast vnějších vztahů a cestovního ruchu.

Pro maximální efektivitu finančních prostředků vložených do rozvoje turistické destinace Jeseníky se oba kraje dohodly na největší možné míře spolupráce. Realizují se infrastrukturní projekty jako například obnova a propojování značení, oprava turistických map, údržba lyžařských běžeckých tratí nebo unikátní síť nabíjecích stanic pro elektrokola.


„Jsme připraveni poskytnout podporu a součinnost oběma organizacím destinačního managementu, které propojují své aktivity. Také naše centrála cestovního ruchu bude aktivním partnerem při rozvoji tohoto překrásného kusu země,” doplnila Milada Sokolová. V oblasti marketingu a propagace jde především o propojení všech aktivit – od výroby společných kampaní, prezentací či tiskovin až po realizaci produktů cestovního ruchu.


„Podpis memoranda o partnerství mezi oběma organizacemi destinačního managementu vnímám jako velmi důležitý krok správným směrem a silný závazek k tomu, aby se nám všem společně podařilo vytvořit silnou značku turistické destinace Jeseníky,” sdělil Adam Kalous, předseda Správní rady Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu.


Jeseníky jako turistická destinace ztratily v roce 2020 kvůli pandemii covid-19 na tržbách zhruba 2 miliardy korun. I proto se snaží lákat výletníky nejenom na známá místa, ale také na novinky a méně navštěvované turistické cíle.